Sorting
Source
Katalog zbiorów
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(3)
Branch
Dział Naukowy
(3)
Author
Karpińska Anna (1958- )
(2)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Dudel Barbara
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Remża Piotr
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Zińczuk Monika
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Indywidualny tok nauki
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kształcenie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
3 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Dział Naukowy
There are copies available to loan: sygn. 37(438) (1 egz.)
Book
In basket
Cechy współczesnego świata i wyzwania stojące przed edukacją początkową dziecka zrodziły pomysł napisania tej książki. Powstała z myślą o studentach - przyszłych nauczycielach, a także nauczycielach już pracujących w szkołach podstawowych, którzy chcą być coraz lepiej przygotowani do krytycznej refleksji nad współczesną edukacją, a jednocześnie sprostać jej aktualnym wyzwaniom. Przedmiotem tej monografii są wybrane problemy rozwijania kompetencji kluczowych w procesie edukacji elementarnej ľ w przedszkolu i szkole. Zamiarem autorów jest ukazanie czytelnikom istoty kompetencji kluczowych, warunków i możliwości ich rozwijania w pracy z dzieckiem. Przedstawiono autorskie rozwiązania organizacyjne i programowe w edukacji początkowej - nowatorskie w odniesieniu nie tylko do treści, ale także do form i metod pracy z dziećmi w sferze rozwijania kompetencji kluczowych. Zmiana w podejściu do metod realizacji treści edukacji początkowej wyraża się w przyjęciu postulatów psychologii i pedagogiki konstruktywizmu poznawczego i społecznego. Książka składa się z trzech części. W pierwszej, która ma charakter teoretyczny, omówiono źródła, konteksty oraz warunki i sposoby stymulowania rozwoju poszczególnych składników kompetencji kluczowych. Metody stosowane przez nauczyciela w procesie stymulowania rozwoju kompetencji kluczowych osadzono we współczesnych teoriach edukacyjnych. Zaakcentowano szczególną rolę kompetencji uczenia się w procesie nabywania wszystkich pozostałych kompetencji kluczowych. W części drugiej przedstawiono określone przez Parlament Europejski kompetencje kluczowe, odnosząc je do oczekiwanej wiedzy, umiejętności i postaw dzieci w młodszym wieku szkolnym. Implikacje praktyczne omówione w tej części wynikają z podstawowych założeń pedagogiki konstruktywizmu poznawczego i społecznego. W kolejnych rozdziałach, które poświęcone są poszczególnym kompetencjom kluczowym, uwzględniono podobne perspektywy analizy... W części trzeciej wskazano wybrane aspekty działalności edukacyjnej wpierającej rozwój kompetencji kluczowych, w tym podkreślono szczególnie rolę nauczyciela i budowania przez niego pozytywnych relacji z uczniami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Dział Naukowy
There are copies available to loan: sygn. 373.3.046-021.64 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again