Montessori Maria (1870-1952)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
nieokreślona
(5)
Placówka
Dział Naukowy
(15)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(794)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Montessori Maria (1870-1952)
(-)
Jaszczyński Marek
(378)
Konopnicka Maria
(359)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Mickiewicz Adam
(249)
Boy-Żeleński Tadeusz
(240)
Leśmian Bolesław
(234)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Sienkiewicz Henryk
(188)
Słowacki Juliusz
(167)
Kraszewski Józef Ignacy
(162)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lech Justyna
(138)
Orzeszkowa Eliza
(134)
Fabianowska Małgorzata
(131)
Rolando Bianka
(131)
Żeleński (Boy), Tadeusz
(130)
Żeromski Stefan
(122)
Czechowicz Józef
(119)
Pakieser Ryszard
(118)
Spirydowicz Agnieszka
(118)
(JASZ)
(115)
Domańska Joanna (1970- )
(112)
Liebert Jerzy
(105)
Mróz Remigiusz (1987- )
(103)
Steel Danielle
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
(woj)
(101)
Napierski Stefan
(101)
Prus Bolesław
(98)
Mazan Maciejka
(97)
Białecki Tadeusz
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Szulc Andrzej
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Siemianowski Roch (1950- )
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sekuła Elżbieta
(81)
Popławska Anna
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Rozwadowski Stanisław
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Polkowski Andrzej
(73)
Kornhauser Julian
(72)
Roberts Nora (1950- )
(72)
Andersen Hans Christian
(70)
Disney Walt
(70)
Syrokomla Władysław
(70)
King Stephen (1947- )
(69)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Cartland Barbara
(68)
Coben Harlan (1962- )
(68)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(68)
Hitchcock Alfred
(68)
Montgomery Lucy Maud
(68)
Strzałkowska Małgorzata
(68)
Webb Holly
(66)
Cieślik Donata
(65)
Lange Antoni
(65)
Szkocki Andrzej
(65)
Drewnowski Jacek
(64)
Musierowicz Małgorzata
(63)
Chotomska Wanda
(62)
Czornyj Maksymilian (1989- )
(62)
(sag)
(61)
Siesicka Krystyna
(61)
Roberts Nora
(60)
Chmielewska Joanna
(59)
Dąbrowska Maria
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Keff Bożena
(58)
Pintara Maciej
(58)
Popczyński Marcin (1974- )
(58)
Zadura Janusz (1968- )
(58)
Spirydowicz Ewa
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Kraśko Jan
(56)
Supeł Barbara
(56)
Szancer Jan Marcin
(56)
Brzechwa Jan
(55)
Kosior Filip (1992- )
(55)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Rzehak Wojciech
(55)
Możdżyńska Aldona
(54)
Rychlicki Zbigniew
(54)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(12)
2001-
(7)
1918-1939
(6)
1945-1989
(6)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Holandia
(1)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura włoska
(1)
Temat
Metoda Montessori
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Dzieci
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Wychowanie
(4)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Geometria
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie
(2)
Poznanie
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Algebra
(1)
Arytmetyka
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Kształcenie
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Samodzielność
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Uczenie się przez odkrywanie
(1)
Wychowanie dla pokoju
(1)
Gatunek
Opracowanie
(10)
Antologia
(3)
Poradnik
(2)
Wykład
(2)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Psychologia
(14)
Matematyka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: 150 rocznica urodzin Marii Montessori.
Tytuł oryginału: What you should know about your child, 1948.
Zajmujemy się badaniem Psychologii Dziecięcej od chwili narodzin, od samego początku życia. "To nieprawda," mówi doktor Montessori, "że wynalazłam to, co nazywane jest Metodą Montessori. Ja studiowałam dziecko, wzięłam to, co dało mi dziecko, a następnie dałam temu wyraz - i właśnie to nazywane jest Metodą Montessori".
Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomniała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a "odkrycie dziecka", jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Child, society, and the world : a selection of speeches and writings, 2016
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę dla dziecka i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia - we współpracę z naturą. (...) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (...). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Formazione dell'uomo, 1949.
Dziecko nie pragnie niczego więcej ponad rzeczy dostosowane do jego potrzeb i korzysta z nich dopóty, dopóki są one mu przydatne. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu. Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. Co takiego ma w sobie ta metoda, że równie dobrze sprawdza się stosowana wśród noworodków, jak i w odniesieniu do absolwentów uniwersyteckich? O kształtowaniu się człowieka to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako „pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji”. Przez tysiąclecia ludzkość przechodziła obok dziecka z całkowitą obojętnością, niewzruszona cudem natury, jakim jest kształtowanie się inteligencji, kształtowanie się ludzkiej osobowości. W jaki sposób następuje to kształtowanie? Jakie procesy składają się na nie? Jakie prawa nim rządzą? - Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przekład z: Psychoarithmetic : arithmetic developed under the guidelines outlined by child psychology, tytuł oryginału: Psico-Aritmética. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: La mente del bambino : mente assorbente. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The 1946 London lectures.
Oddajemy do rąk Czytelników unikatowy zapis wykładów wygłoszonych w Londynie w 1946 roku - pierwszy kurs poprowadzony przez Marię Montessori po powrocie z synem Mariem do Europy po siedmiu latach emigracji, wymuszonej kataklizmem II wojny światowej. "Wykłady londyńskie 1946" trafiają do rąk czytelników w formie, którą cechuje charakterystyczna dla Marii Montessori elegancja. Oby popularyzowały na całym świecie jej mądrość, wiedzę i doświadczenie z korzyścią dla niezliczonych dzieci - dziś i w przyszłości.
"Wszystkich nas łączą doświadczenia smutnego okresu, który właśnie dobiegł końca; wydarzenia ostatnich lat zjednoczyły ludzi. W tych czasach jeszcze bardziej nasila się nadzieja, że edukacja pomoże zmienić świat na lepsze. Dziś wszędzie słychać opinię, że edukacja jest dla świata nadzieją na przyszłość. Dotychczas traktowano ją jako jedną z wielu drugorzędnych dziedzin wiedzy; nie przypisywano jej dużego znaczenia. Panowało przekonanie, że nie wywiera wpływu na społeczeństwo, ponieważ skupia się jedynie na małych dzieciach, uczniach, którzy nie są jeszcze obywatelami, członkami społeczeństwa. Dziś edukację postrzega się inaczej, jako niezmiernie ważną i potężną siłę, której musimy użyć, jeśli chcemy odbudować świat." (z tekstu)
"Jest to głos dojrzały, bo doktor Montessori dała te wykłady w 1946 roku, sześć lat przed śmiercią. Czytając je, można wyczuć, że zjeździła cały świat, od Argentyny po Australię, od Indii po Stany Zjednoczone, i poczyniła ważne naukowe obserwacje (…) na temat dziecka i natury ludzkiego rozwoju. W 1946 roku była już całkowicie pewna siebie i swoich postulatów. Jednak w jej głosie słychać też lekki niepokój kobiety, która często jest źle rozumiana. W tych wykładach dla studentów przedstawia swoje założenia jasno, posługując się słowami niczym młotem, z naciskiem powtarzając wnioski - jakby w nadziei, że tym razem do kogoś dotrą, że tym razem ktoś rzeczywiście zrealizuje jej sugestie. To dojrzały głos kobiety, która poświęciła całe życie pewnej idei i ma poczucie, że zostało jej już niewiele czasu." (z przedmowy Annette Heines)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.091.4 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej